Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh synchronního reluktančního motoru
Koshelev, Maxim ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou konkretního synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly a návrhem synchronního reluktančního motoru s bariérami magnetického toku. Práce je rozdělena do pěti částí. V první částí je popsán princip funkce synchronního reluktančního motoru a uveden stručný přehled realizovaných řešení. V druhé kapitole jsou analytickým výpočtem zjištěny základní parametry synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly. V třetí části práce jsou ověřeny výsledky analytického výpočtu pomocí programu FEMM v lineárním a nelineárním stavu a pomocí transientní analýzy motoru v programu Ansys Maxwell. V další části jsou uvedeny výsledky měření parametrů synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly a porovnání s vypočítanými hodnotami a výsledky simulací. Závěrečná kapitola se zabývá návrhem motoru s bariérami magnetického toku. Dosažené parametry jsou ověřeny v programu FEMM a Ansys Maxwell. Finální varianta navrženého motoru je analyzovaná při napájení ze sítě a z frekvenčního měniče pomocí cosimulace Maxwell-Simplorer.
HIGH POWER-EFFICIENT SENSORLESS CONTROL OF SYNCHRONOUS RELUCTANCE MOTOR
Mynář, Zbyněk ; Talla,, Jakub (oponent) ; Lettl, Jiří (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Synchronous reluctance motors are becoming a more and more popular alternative to the AC induction machine for their relatively high power efficiency, low cost, and high robustness. Full utilization of benefits of sensorless control and high power efficiency are being complicated by non-linearities of the motor, especially magnetic saturation. The beginning of this work is dedicated to an inference of the mathematical-physical model of SynRM and an overview of existing state-of-the-art sensorless power-optimal algorithms. The core of this work is then the introduction of the SynRM state and parameter estimator, which is based on a new approach to measurement and utilization of phase reluctances. The key elements of the algorithm are a new methodology for measuring phase reluctances, a PWM switching scheme that allows to reduce switching losses and to measure phase reluctances from zero speed, and finally the integration of these measurements with the SynRM mathematical model using extended Kalman filter. The experimental part of the thesis then discusses the real measurement results obtained with the proposed algorithms and several selected state-of-the-art algorithms.
Návrh synchronního reluktančního motoru
Koshelev, Maxim ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou konkretního synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly a návrhem synchronního reluktančního motoru s bariérami magnetického toku. Práce je rozdělena do pěti částí. V první částí je popsán princip funkce synchronního reluktančního motoru a uveden stručný přehled realizovaných řešení. V druhé kapitole jsou analytickým výpočtem zjištěny základní parametry synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly. V třetí části práce jsou ověřeny výsledky analytického výpočtu pomocí programu FEMM v lineárním a nelineárním stavu a pomocí transientní analýzy motoru v programu Ansys Maxwell. V další části jsou uvedeny výsledky měření parametrů synchronního reluktančního motoru s vyniklými póly a porovnání s vypočítanými hodnotami a výsledky simulací. Závěrečná kapitola se zabývá návrhem motoru s bariérami magnetického toku. Dosažené parametry jsou ověřeny v programu FEMM a Ansys Maxwell. Finální varianta navrženého motoru je analyzovaná při napájení ze sítě a z frekvenčního měniče pomocí cosimulace Maxwell-Simplorer.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.